خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» استخراج کلمات کلیدی برای سایت

استخراج کلمات کلیدی برای سایت

استخراج کلمات کلیدی برای سایت

امروزه با توجه به افزایش استفاده کاربران ازفضای مجازی و رشد ایجاد کسب و کار و تبلیغات در این فضا مانند وب­سایت­‎ها، استخراج کلمات کلیدی برای محتوایی مفید که باعث افزایش بازدیدکننده و ترافیک بالای سایت شود، ضروری است.

 

کلمه کلیدی یعنی چه؟

کلمه کلیدی یعنی کلمه یا کلمات­‎هایی که افراد برای کسب دانش یا بهره­‎مندی از خدمات سایت­‎ها آن را در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو می­کنند.

 

اهمیت کلمات کلیدی

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

بکارگیری کلمات کلیدی مناسب در متون سایت باعث می­‎گردد موتورهای جستجو مانند گوگل راحت‎­تر سایت را پیدا کند و به کاربر نمایش دهد و وقتی استخراج کلمات کلیدی برای سایت اهمیت پیدا می‎کند که بخواهیم در صفحات اول موتورهای جستجو بوده و از طریق افزایش ترافیک سایت، بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص بدهیم. بدین دلیل کلمات کلیدی و توجه ویژه به روش‎های استخراج آن برای وب­سایت در دنیای امروز امری مهم است­.

 

بهترین کلمه کلیدی در گوگل

تابه‌حال با پیشنهادهای گوگل در حین جست‌وجو و در زیر صفحه نتایج برخورد کرده­‎اید و شاید در وهله اول همانند خیلی از افرادی که وب­­سایت دارند و افراد مبتدی در تولید محتوا، این امر را نادیده گرفته و به سراغ روش‎های پیچیده برای یافتن بهترین کلمات کلیدی باشید اما بهترین روش استخراج کلمات کلیدی برای وب­سایت، پیشنهادهای خود گوگل است. این پیشنهادها مطابق با آخرین جست­وجوی کاربران در موتور جستجو گوگل است و به همین دلیل بهترین نتایج جست و جو را ارائه می­‎دهد.

 

ابزارهای استخراج کلمات کلیدی

شاید بخواهید به غیر از پیشنهادات خود گوگل از ابزارهایی برای استخراج کلمات کلیدی برای سایت­تان یا تولید محتوای متنی بهره ببرید. در اینجا چند ابزار مهم را بررسی می‎کنیم.

 

1. گوگل ترند (trends. google) :

با نوشتن آدرس https://trends. google. com/trends/ در نوار آدرس مرورگرتان می‎­توانید کلمه یا کلمات کلیدی خود را جستجو و چندین کلمه کلیدی را با هم مقایسه نمایید. در واقع گوگل ترند علاوه بر نمایش کلمه کلیدی، برای مقایسه دو یا چند کلمه و نمایش آماری رنگارنگ بین این کلمات، گزینه مناسبی به شمار می­‎رود. نمایش آماری در واقع زمانی مناسب است که بخواهید بدانید در چه فصولی از سال کلمه کلیدی شما بیشترین استفاده از سمت کاربران را داشته است. این ابزار از زبان فارسی و کشور ایران پشتیبانی می­‎کند.

 

2. google keyword planner

برای استخراج کلمات کلیدی بیشتر در قسمت your product or service کلمه­‎های موردنظرخود را وارد و روی گزینه get ideas کلیک نمایید. google planner میزان استفاده از کلمه کلیدی موردنظر یا کلمه ه­ای مشابه واژه کلیدی شما و همچنین میزان رقابت در مکان موردنظر شما را نشان می­دهد.

 

3. سایت https://keywordtool.io

با نوشتن واژه کلیدی خود در قسمت جستجو سایت keywordtool.io کلمه یا کلمات کلیدی مشابه را به شما نمایش می­‎دهد. از نکات قابل توجه سایت این است که می­‎توان برای استخراج واژه کلیدی از اپلیکیشن­‌هایی مثل اینستاگرام یا سایت­‌های معروفی مثل یوتیوب یا آمازون بهره برد.

 

4. بررسی سایت‌­های پربازدید ایرانی و خارجی

اگر سایتی فروشگاهی یا مجله خبری دارید برای تولید محتوای خود می­توانید با بازدید از سایت‌های معروفی مانند زومیت یا دیجی کالا یا حتی سایت­ های خارجی همچون علی­ بابا و آمازون مدل­ های دسته‌­بندی مطالب آن­ها را بررسی و از این طریق کلمات کلیدی موردنظر خود را استخراج کنید.

 

5. سایت AnswerThePublic.com

تولید محتوا برای پاسخ­گویی به دغدغه­‌ها و نیازهای کاربران فضای می­تواند به افزایش بازدید وب­سایت و حتی خرید کالا از فروشگاهی اینترنتی شما منجر شود. برای همین استفاده از سایت AnswerThePublic با محیط گرافیکی جذاب خود، روش مناسبی برای تولید محتوا از طریق پاسخ­گویی به سوالات افراد باشد.

 

 

در پایان بعد از استخراج بهترین کلمات کلید برای سایت موردنظر، بهتر است آن­ها را به صورت چک لیست در فایل اکسل قرار دهید و با بررسی آن­ها واژه­‌های کلیدی مناسب را برگزینید.

یادآور می‌­شوم که بسیاری از ناکامی­‌ها در تولید محتوای سئو شده، به دلیل عدم رعایت استفاده از کلمات کلیدی متناسب با نیاز کاربر و ارضا خواسته وی است.

 

 

 

 

 

 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده