بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مهارت‌های مقابله با استرس

مهارت‌های مقابله با استرس

مهارت‌های مقابله با استرس

در دنیای مدرن امروز، ما با انواع مشکلات و دغدغه­‌ها دست‌­وپنجه نرم می‌­کنیم. این مشغله‌­های محیطی باعث می‌­شود تا دچار استرس شویم. استرس زیاد خود عامل بسیاری از بیماری‌­های جسمی می­‌شود. برای این­که بتوانیم با استرس ذهنی مقابله کنیم باید نحوه کنترل و مدیریت استرس و حل مشکلات را یاد بگیریم.


توکل به خدا

توکل به خدا مهم­ترین اصل برای کاهش فشارهای عصبی و استرس در زندگی امروزی است. افزایش ارتباط با خدا باعث آرامش ذهن و روح انسان می­‌گردد و این­که خداوند همواره مراقب و حافظ ما بوده و در گرفتاری‌ها با توکل بر او مشکلات سهل می‌گردد.

 

اختصاص ساعاتی برای آرامش

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

انسان همواره در طی روز باید در کنار همه­‌ی دغدغه­‌های روزمره بهتر است ساعاتی در طی روز را به دور از هیاهوها به خلوت با خود بپردازد و از ورود افکار منفی به ذهن خود اجتناب نماید.

 

انجام مدیتیشن

بیشتر افراد از فواید مدیتیشن آگاهی ندارند و نمی­‌دانند که انجام این کار چقدر به آرامش اعصاب­‌شان کمک زیادی می­‌کند. انجام مدیتیشن در محیطی آرام توأم با دم و بازدم­‌های مرتب ضربان قلب را کاهش و عضلات بدن را ریلکس می­کند و احساس حتی برای فرد به ارمغان می‌­آورد. شل کردن عضلات و کاهش ضربان قلب تاثیر مطلوبی بر کاهش استرس و شادابی فرد در طی روز دارد.

 

شناسایی و حذف عوامل استرس‌زا

برای اینکه بتوانیم عوامل استرس‌­زا را حذف کنیم باید عواملی که باعث عصبانیت و تشویش در ذهن‌مان شده را شناسایی و نحوه مدیریت آن را یاد گرفته و در نهایت بعد از مدتی به راحتی می­‌توانید آن را حذف نمایید.

 

خواب کافی و مناسب

خوابیدن تقریباً 8 ساعت در شبانه­‌روز باعث می‌­شود که در طی روز احساس شادابی و سرحالی داشته و به دلیل عدم خستگی و بی­‌حوصلگی در طی روز می‌­توانیم با استرس‌­های محیطی برخورد مناسب داشته باشیم. خواب نیم­روز هم می­‌تواند به کاهش استرس و افزایش انرژی در طی روز کمک بسیاری نماید.


موسیقی آرام­بخش

گوش دادن به موسیقی بدون کلام و آرام‌­بخش و انجام مدیتیشن به کاهش افکار منفی و استرس ذهنی و آرام‌سازی ذهن کمک می‌­کند.


مطالعه کتاب دلخواه

خواندن کتاب شاد یا مذهبی و روانشناسی که بتواند در روحیه شما اثر بگذارد و ارتباط‌­تان با مردم و دنیای پیرامون را تغییر دهد و در کاهش افکار منفی ذهن و استرس اثر مطلوب بگذارد.


فکر کردن به موضوعات خوشایند

اگر ذهن­تان درگیر افکار منفی بوده و نمی­توانید حواس خود را جمع کنید بهتر است به موضوعات خوشایند و مثبت فکر کنید در این حالت افکار مثبت و دلخواه می­‌تواند استرس در ذهن را کم و روحیه شما را ارتقا دهد.


عمیق نفس کشیدن

در حالت استرس و عصبانی ضربان قلب افزایش و به دنبال آن تنفس تند می‌­­شود. تمرکز روی تنفس همراه با نفس­‌های عمیق و آهسته ضربان قلب را کاهش می‌­دهد. در این حالت سعی کنید به صورت درازکش و با تمرکز روی عضلات شکم دم و بازدم انجام دهید.


محبت به دیگران

افزایش تنش بین شما و افراد می‌­تواند در افزایش استرس و تنش ذهنی نقش مهمی داشته باشد برای همین بهترین راه عشق‌­ورزی و کمک به دیگران می‌­باشد. محققان بر این باورند که بهبود روابط اجتماعی علاوه بر بهبود عملکرد مغز به پیدا کردن راه حل مناسب برای حل مشکلات کمک می‌­کند.


شکرگزاری

شکایت و گله­‌مندی از افراد و خدا باعث افزایش حس ناکامی در فرد می­‌گردد. شکرگزاری از موهبت‌­هایی که خداوند در اختیار شما قرار داده و همچنین قدردانی از زحمات افراد دیگر در حق شما حس آرامش و کاهش تنش را در پی دارد.


کمال­گرا نباشید

خیلی از افرادی که دچار استرس شدید و افکار منفی در ذهن می­شوند به خاطر حس کمال­گرایی و اینکه باید همه چیز در حد اعلای خود باشد. ایده­آل­گرایی و کمال­گرایی مطلق فقط فرد را ناراحت­تر و عاجزتر از حل مشکلات روزمره می­کند.


کنترل نور و رنگ محیط

برخی از افراد با تغییر نور محیط دچار استرس و ناراحتی می­‌گردند. بهتر است نور محیط را کنترل و از رنگ­‌های شاد و روشن استفاده کنید.


برنامه­‌ریزی

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

اگر برای زندگی پرمشغله امروزی برنامه­ر‌یزی منظمی نداشته باشید دیر یا زود دچار استرس و تشویش ذهنی می‌شوید. افراد منظم به دلیل برنامه­‌ریزی اوقات روزانه خود و کاهش اتلاف وقت، استرس کمتری دارند.


نوشتن

دنیای مدرن بشری آنقدر افراد را درگیر خود کرده که برخی اوقات حتی افراد جوان هم کارهای روزمره خود را فراموش می­‌کنند برای همین کارهای خود را روی کاغذ یادداشت کنید و در جایی نصب نمایید که در معرض دید باشد. همچنین نوشتن افکار منفی و استرس‌­های روزمره در کاهش تنش و استرس عصبی کمک بسزایی می­‌کند.  


آگاهی از وضعیت جسمانی

اگر چنانچه علائم جسمانی مانند درد معده و مشکلات گوارشی و سردرد، عدم تمرکز، خستگی زیاد و ... دارید احتمالاً دچار استرس شدید هستید و بهتر است با یک مشاور در تماس باشید تا با راهنمایی او استرس را در خود کاهش دهید.


صحبت کردن درباره مشکلات

ناراحتی­‌ها و عصبانیت خود از محیط اطراف و افراد دوروبر را با یک فرد مورد اعتماد در میان بگذارید این کار احساس آرامش و کاهش استرس را درپی دارد البته تا حد امکان سعی نمایید حس منفی‌تان از زندگی را به او منتقل نکنید چون باعث می‌­شود دفعه بعد به حرفتان گوش ندهد.

 



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده